...

Ibland undrar jag verkligen hur man ska kunna kanalisera alla överväldigande känslor av att vilja åtgärda uppenbara brister inom vården. Jag blir så upp i varv och uppspelt av att se det,så jag skjuter upp i hundra och vill påverka,ändra,åtgärda!! Nununu!!! ...eller helst i går!! Det blir svårt att stanna den där proppelen som nästan blir manisk..för att jag vill så otroligt mycket.Men så faller allt platt som pannkaka igen! för att jag vet inge vart jag ska börja,eller ens om jag kan. Och om jag kan; vad väljer jag för utbildning för att kunna bidra på bästa sätt?! Men mål är bra! Mål och meningsfullhet ger hopp om framtiden! Och utan vision förgår folket,står det i Bibeln. Och det gäller väl även för den enskilde individen. Nu läser jag "Flodhästen i vardagsrummet" av Tommy Hellsten och slås över hur enormt pricksäkert någon kan skriva...om hur alla människor formas på ungefär likadana sätt när de lever under liknande situationer. Och jag inser att jag är mer präglad av min barn- och ungdomstid än jag har velat erkänna...But I'm on my way-and I'll make it one day!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0