Utsättningssymtom...

...kan verkligen vara underskattade! Inte trodde jag att jag skulle bli knäpp av det heller!!? Jag känner inte igen mig själv emellanåt!!
Jag har trappat ner både Lamotrigin och Venlafiaxin och föruton brainsnapps (som små elstötar i huvudet), suddigt syn, överklighetskänslor, yr, överkänslighet, huvudvärk, illamående och ångest ifrån underjorden, så har det gått bra! Och jag har inte ens tagit bort de helt! Usch! Jag måste erkänna att jag känner mig lite orolig för när jag ska sätta ut de helt! Jag har haft de medicinerna i fyra år, och tyckte inte egentligen att det gjort nån väldans skillnad, så läkaren föreslog att testa nåt annat. Jag har velat sluta med medicinerna tidigare också, men när jag testat förut har jag bara blivit så low att jag inte vågat fortsätta. Men nu för snart två och en halv vecka sedan bestämde vi alltså att testa det. Jag vet dock inte om jag vill ha någon ny medicin, jag vill bara försöka utan först.
Men i dag tänkte jag att jag säkert blivit knäpp...jag har varit bitter och sur och kännt mig allmänt otrevlig.. så jag googlade utsättningssymtomen, och förvånades över att många uttryckt att de blivit just "bitch'iga" när de trappat ut Lamotrigin. Så, jag kanske kan va lite extra observant och försöka hålla tyst öite oftare under den här perioden. Men kanske har mina nära överseende med mig om jag är lite annorlunda, jag är ju inte känd för att vara vare sig oförskämd rak eller bitter och sur sen innan så...Men jag försöker söka mig utåt i alla fall. Mot mina vänner. Så att jag inte fastnar hemma i träsket. Där skulle jag inte överleva länge i det här tillståndet!
Jag är verkligen så tacksam för mina fina vänner... (ahmehn... sa jag överkänslig? Börjar ju lipa över det med nu...)
Jag får hoppas att det vänder så småningom bara :)


Kommentarer
A

Lamotrigin har jag aldrig haft, men venlafaxin har de värsta utsättningssymptom man kan tänka sig! Skulle aldrig i livet mer kunna tänka mig att ta den medicinen just för att den är så hemsk att sätta ut! Men det blir bra till slut!! Ta det bara väldigt långsamt! Läkaren vill helst att man ska göra det mkt snabbare, men det bästa är att göra det i sin egen takt.
Kram!

2013-09-16 @ 17:00:32
URL: http://annmi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0